Adatbányászat Blog

Az Adatbányász Blogon a dmlab szakértőinek írásait olvashatod a big data és data science területéről.

dmlab.hu - Big data és data science tanácsadás
"Ha örülsz, hogy fejedre nőttek az adatok."

Keress minket bátran:
- Nagy-Rácz István +36704595669
- Gáspár Csaba +36208234154
- info@dmlab.hu

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig naprakészen tudjunk tájékoztatni.
Feliratkozás
Leiratkozás

 

Címkék

10éves (1) 2007 (1) 2010 (23) 2011 (27) 2012 (13) 2013 (23) 2014 (5) 2015 (6) 2016 (10) 2017 (4) 2018 (4) 2019 (2) adaptív (1) adat- és médiainformatika (1) adatárusítás (1) adatbányászat (11) adatbányászati algoritmusok (1) adatbányászati alkalmazások (2) adatbányászati meetup (1) adatbányászati oktatás (1) adatbányászati technológiák (4) adatelemzés (2) adatelemzési platformok (1) adattárház (5) adattárház fórum (6) adattárolás (1) adattisztítás (1) adatvédelem (2) advise (2) aegon (1) aglitás (1) agy (2) AI (3) ai (1) ajánló (11) ajánlórendszerek (1) aktivitás felismerés (1) algoritmus (1) alkalmazás (3) állásajánlat (1) amazon ec2 (1) ambiens (1) ami (1) amuse (1) analitika (1) analytics (1) andego (3) apache (1) api (2) Arató Bence (3) artificial intelligence (2) bank (1) barabási (2) Barabási (2) beharangazó (1) beharangozó (18) bejelentés (2) belami (1) best practice (9) beszámoló (15) bi (13) BI (5) Bi (1) bi-trek (1) biconsulting (7) bigdata (29) Big Data (3) big data (12) biopen (1) biztosító (1) BI Akadémia (1) bi consulting (1) bi start (1) blockchain (1) blog (6) bme (3) BME (15) bootcamp (1) brainstorming (1) bsp (1) budapest (3) business analytics (1) business analytics szakirány (1) cancer detection (1) churn (2) ci (1) címkefelhő (2) CIO (1) clementine (1) Clementine Consulting (1) cloud computing (2) cognos (1) covid19 (2) credit scoring (1) crisp-dm (1) crm (2) Cruncconf (1) crunch (2) csalásdetektálás (1) dashboard (1) DataExpert (1) dataexplorer (1) datapest (1) datascience (6) dataskool (1) datasource (1) data engineering (1) data mining (1) data science (8) deep learning (1) diplomamunka (1) dmla1o (1) dmlab (17) döntési fák (1) döntéstámogatás (1) drill (1) e-commerce (1) egészségügy (1) előadás (24) előrejelzés (1) élő közvetítés (1) Enbrite.ly (1) energetika (1) esemény (2) esettanulmány (3) ethics (1) etikus (1) etl (2) eu (1) évforduló (4) fejlesztés (2) felmérés (5) felsőoktatás (1) felület (1) felvásárlás (3) film (1) fizetés (1) forecasting (1) forgalomelőrejelzés (2) foursquare (1) fraud detection (1) free (1) freebase (1) gartner (2) gazdasagi informatikus (2) gdpr (1) gépi tanulás (5) gépi tanuló algoritmus (1) google (8) google analytics (1) graphlab (1) gravity (3) greenplum (1) gyakorlat (1) hackhaton (1) hadoop (10) hallgatók (2) hálózatelemzés (3) hálózatkutatás (2) hálózatok (3) hazai (2) hiba (4) hírlevél (2) hive (1) honlap (1) HR (1) HVG (1) i5 (1) ibm (6) ibm modeler (1) ibm spss (3) icdm (1) idc (2) idősor (1) idősorok (1) ieee (1) iir (1) image processing (1) impact (1) infobright (1) információbróker (1) innováció (5) innovatívBI (1) innovativ bi (4) inspiráció (1) intelligencia (2) interjú (1) Internet Hungary (1) iqsymposium (19) iqsys (16) iroda (4) jelentkezés (2) jmp (2) job (1) kaggle (2) kampánymenedzsment (1) kapcsolati hálók (1) karrier (1) kdd (3) kdnuggets (2) képfeldolgozás (1) képzés (6) kérdés (2) kérdőív (1) kerekasztal (1) keresés (1) kereső (1) keresztvalidáció (4) kína (1) klaszterezés (2) knime (1) kockázati tőke (1) kollaboratív munka (1) kompetencia (1) konferencia (73) könyv (6) környezet (1) közlekedés (1) közösség (2) közösségi hálózatok (4) közvetítés (6) kritika (1) küldetés (1) kürt akadémia (1) kutatás (2) lemorzsolódás (1) licensz (1) live (1) logisztika (2) machine learning (3) magyar telekom (2) mahout (1) mapreduce (1) marketplace (1) média (2) meetup (11) mellékspecializáció (1) mém (3) memóriacentrikus (1) menedzsment (3) metaadat (1) metodika (2) microsoft (1) mobil (5) mobil bi (4) modeler (2) modell (3) morgan stanley (1) motion chart (1) munkaerő (2) mysql (1) mytraffic (4) nemzetközi (5) nemzetközi összehasonlítás (1) netflix prize (1) networking (1) next big thing (1) nips (1) nosql (1) nyílt forráskód (4) nyitott (1) nyomkövetés (1) offline áruházak (1) okostelefon (1) oktatás (25) olvasók (1) online áruházak (1) online kutatás (1) open source (19) open source bi (3) operatorfa (1) osbi (12) összehasonlítás (1) ötletek (2) pandas (2) paradoxon (1) pascal (1) pentaho (1) personal data mining (1) phd (2) philips (1) piac (4) pikk (1) pilot (1) PISA-felmérés (1) pmml (1) politika (2) powerpivot (1) power bi (2) prága (1) praktiker (1) prediktív analitika (2) prediktív analitka (1) prediktív modellezés (1) prediktiv modellezés (5) prezi (15) privacy (1) privacy preserving data mining (1) product management (1) projekt (1) projektmenedzsment (6) publikáció (1) python (10) pytorch (1) radoop (12) random forest (1) rapid-i (2) rapidanalytics (7) RapidMiner (2) rapidminer (41) rcomm (7) refine (1) reinforce (1) Rexer Analytics (1) rsctc (1) R nyelv (7) saas (1) sap (1) SAS (20) sas enterprise miner (2) sas enterpris guide (1) sas entprise miner (1) sas fórum (1) sas forum (3) siker (3) simptech (1) sixtep (2) smarthabits (1) spike sorting (1) sportanalitika (1) spss (13) SPSS (3) spss clementine (3) spss hungary (5) spss modeler (6) ssd (1) starschema (2) startup (9) statisztika (1) survey (1) svm (1) szabad szoftver (1) szakmai (1) szavazó eljárások (2) szélenergia (1) szélerőmű (1) szervezetfejlesztés (2) szociális hálók (1) szoftver (5) szöveg (1) szövegbányászat (2) sztaki (2) tableau (1) talend (2) támogatás (1) tanfolyam (1) tanulmány (1) tanulság (1) távolság (1) technológia (1) tedx (1) telekommunikáció (2) tensorflow (1) teradata (2) teszt (1) text mining (1) tmit (7) toborzás (1) tőzsdei előrejelzés (1) tracking (1) trendek (9) tudományos (1) tunedit (1) twitter (17) ügyfél (1) usa (1) üzleti intelligencia (3) üzleti modell (3) üzleti reggeli (4) választható tárgy (1) validáció (4) válogatás (1) válság (1) változás (1) vélemény (1) véleméy (1) verseny (20) vezetői képzés (1) videó (3) vizualizáció (7) web (4) web2 (2) webanalitika (3) webshop (1) weka (2) wikipedia (2) workshop (2) yahoo (2) Címkefelhő

TWitter a csapat tagjaitól

2014.07.18. 17:01 Gáspár Csaba

Aranyhal egy kívánsággal

Címkék: média oktatás üzleti modell bigdata

Egy nagyon kedves újságírónak meséltem a napokban arról, milyen nehézségei vannak a hazai üzleti életben az adatelemzés terjedésének. Felidéztem, hogy néhány éve viccesen azt mondtuk, hogy ha egy kívánságunk lehetne ezen a piacon, akkor az lenne, hogy a megrendelői oldal felső vezetői számára tarthassunk egy tréninget az adatközpontú gondolkodásról.

goldfish.JPGArra próbáltam utalni ezzel akkoriban, hogy technológiailag, kompetencia szempontjából jóval komplexebb és jobb rendszereket tudunk létrehozni, mint amit be tudna fogadni a legtöbb hazai megrendelő. Most tekintsünk el attól a ténytől, hogy a változást nem magunkon akartuk kezdeni, de ezt elhárítom azzal, hogy az aranyhaltól olyan dolgokat szoktak kérni, amit amúgy önmagunktól nem feltétlenül tudunk véghezvinni.

Az újságíróval való beszélgetés akkor kapott plusz csavart, mikor - jó kérdezőhöz méltóan - azt firtatta, hogy miről beszélnék ezeknek a felsővezetőknek. Bevallom férfiasan a kérdés letaglózott, és nagyon nehezen tudtam érdemi dolgokat kinyögni. Ha kifognám az aranyhalat és ott ülne velem szemben ez a sok ember, mit lenne érdemes elmondani nekik?

Azóta sokat törtem a fejemet erről, és most a menü körülbelül így néz ki:

  • Adatokban rejlő érték kiaknázásának korát éljük - mesélnék sok-sok példát, esettanulmányt, ahol valami fontos szerepet kapott az, hogy az adatokat felhasználták.
  • Mesélnék arról, hogy az adatvezérelt gondolkodás mit jelent, hogy mekkora ereje van első lépésben az egyszerű riportoknak is, később milyen komoly hatása lehet egy prediktív analitikai megoldásnak.
  • Azt hangoztatnám, hogy az üzleti intelligencia folyamatai mentén a cégkultúrának is változnia kell, és ezt első lépésben a legjobban a vezetőn érdemes elkezdeni. Kikérdezném őket, ők mit kérnének a saját cégükkel kapcsolatban egy olyan aranyhaltól, aki csak adatelemzési, adatfelhasználási kívánságokat teljesít.
  • Végül elmondanám, hogy milyen lehetőségei vannak arra, hogy ezen az úton lépjen. Mit érdemes csapaton belül megoldani, hogyan juthat olyan szakemberhez, aki a témában jártas, hol lehet oktatásban részesíteni a kollégákat, melyik tanácsadó csapatokkal érdemes együttműködni. Elmondanám, hogy szerintem a piacon mi most a marketing-lufi és mi a tényleges értéket teremtő irány.

Nem vagyok meggyőződve, hogy ez a helyes csomag, de azt hiszem lelkesen, csillogó szemmel tudnám képviselni, hogy az adatok szintjére is érdemes alámerülni, ha fejlődni akarunk. Azt hiszem egyre több hiteles szakemberre, sikertörténetre, hazai pozitív és negatív példára van szükség ahhoz, hogy ez az ügy a felsővezetőkig eljusson, hogy hatást keltsen. A big data jelenségnek köszönhetően sosem látott módon berobbant ez a téma a köztudatba, fontos lenne, hogy ebből a szempontból is ki tudjuk aknázni ezt a lehetőséget.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adatbanyaszat.blog.hu/api/trackback/id/tr866521899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.