Adatbányászat Blog

Az Adatbányász Blogon a dmlab szakértőinek írásait olvashatod a big data és data science területéről.

dmlab.hu - Big data és data science tanácsadás
"Ha örülsz, hogy fejedre nőttek az adatok."

Keress minket bátran:
- Nagy-Rácz István +36704595669
- Gáspár Csaba +36208234154
- info@dmlab.hu

2008.05.08. 22:14 Gáspár Csaba

Adatbányászati példák a közszférában

Most olvastam az SPSS hírlevelében arról, hogy az USA elnökválasztási kampányának egyik modern eszköze a „microtargeting”, a választópolgárok mikro-szintű adatbányászati szegmentációja, amire hatékony direkt marketing építhető (cikk).

Bár a cikk állítása szerint ez még nem gyűrűzött be Európába, szöget ütött a fejembe, hogy az egyre fogyó felsőoktatásba érkező diákok célcsoportja lehetne egy hasonló, egyetemi kampánynak. Az egyetemek eddig nem nagyon törődtek azzal, hogy megértsék, miért választják őket a hallgatók, és hogyan lehet ezt a választást a maguk irányába billenteni. Pedig a téma az utcán hever. A Műegyetemen már piciben működik egy ilyen, hallgatókért versengő világ: egyet szabadon választható tárgyak extrém, akár több száz fős hallgatói létszámot produkálnak pusztán amiatt, mert a hallgatói belső portálokon a hallgatókat befolyásoló információk jelennek meg. Hogy a feladat nem légbőlkapott, onnan is látszik, hogy a tengeren túl az egyetemek üzleti intelligencia megoldásokkal rukkolnak elő ebben a témában (www.bi.hu: Hallgatói adatok elemzése az amerikai felsőoktatásban).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adatbanyaszat.blog.hu/api/trackback/id/tr191383968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.