Adatbányászat Blog

Az Adatbányász Blogon a dmlab szakértőinek írásait olvashatod a big data és data science területéről.

dmlab.hu - Big data és data science tanácsadás
"Ha örülsz, hogy fejedre nőttek az adatok."

Keress minket bátran:
- Nagy-Rácz István +36704595669
- Gáspár Csaba +36208234154
- info@dmlab.hu

2008.05.04. 17:24 Gáspár Csaba

IQSymposium - Üzleti Intelligencia 2008 - Merre tart az IQSys hajója

2008. 04.16-án részt vettünk az IQSys Üzleti intelligencia szimpóziumán. Ez volt az első alkalom, hogy eljutottam ilyenre, sok gondolattal, mémmel tértem vissza róla. Ezekből itt egy csokor, egy átkötő szöveg nélküli felsorolás:

IQSys - Magyar Telekom - Magyar infokom

Az eddig is világos volt számomra, hogy az IQSys a Magyar Telekom (MT) tulajdonában van, de most hallottam csak igazán arról, hogy az IQSys hogyan kapta meg szerepét az MT nagy átalakításában. Fúziók, kompetenciaegyesítések, Magyar Telekom egyenlő a magyar infokom-mal, MT-n belül a szoftveralkalmazások egyenlő az IQSys-szel. Valahol ez a vízió. Nagy kihívás áll a cég előtt, amit meg fog oldani. De hogy ezért mit fog beáldozni, az még nem világos.

Üzleti intelligencia trendek - Papp Attila

Kétségkívül a legérdekesebb előadás volt, átfogó körkép. Akvizíciókkal piaci szereplők átalakulnak, a megavendor-ok (Microsoft, Oracle, SAP, IBM) hirtelen túlsúlyba kerültek a piacon (kb. 25%-ról 75%-ra ugrott a részesedésük), egyedül a SAS maradt meg ízig vérig üzleti intelligencia szállítónak. Az előadó interpretációjában ez annak a jele, hogy a BI lassan az alapinfrastruktúra részévé válik, a nagy szállítók alapmegoldási palettájába kell beolvadnia, hogy megspórolható legyen az integráció kényes kérdése. Nagy, szállító szempontjából monolit megoldások várhatóak. Ezek olcsóbbak, de lényegében megölik a versenyt. De most ez a tendencia, amit majd a SOA és webservice-ek világa fog majd megint fellazítani.

Egyéb elkapott gondolatok

Ezen két fő motívumon kívül - számomra - még egy tanulásága volt a konferenciának, nevezetesen a kampánymenedzsment, a kampányoptimalizáció ideje közeledik. Kampányokat lényegében megtanultunk építeni, az új vezérmotívum ezek összehangolása. Itt van mit tenni technológiailag, és azt hiszem algoritmikailag egyaránt. Olyan szempontok jelennek meg, amik eddig nem voltak, a kampányok kannibalizálhatják egymást, az ügyfelek megkeresését kampányok szintjén időben menedzselni kell. Alig várom az ebből a témából kiugró diplomamunkáinkat.

Szubjektív kiegészítések

Jó volt összejönni a szünetben, egész kis csapat alakult ki a régi hallgatókból, mostani gyakornokokból, egyetemi emberekből. Élmény volt látni, hogy sok régi és új szál újra összeér.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adatbanyaszat.blog.hu/api/trackback/id/tr321383957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.